Wednesday 17 February 2016

Kelas Ilmu di Dolomite

Masih lagi yani teringat bila kami sama2 satu family join kelas Ilmu TLC di Dolomite.

Sebelum attend kelas...banyak benda yang perlu settle..Dalam minggu tu yang mana amat kritikal kerana yani nekad untuk uruskan dana di Ipoh melalui panel bank..urusan bermula hari isnin..dan dijangka rabu dana dah ready..& malam tu boleh join kelas Dolomite..esoknya ready to punch barang di stokis..

Walaupun keadaan abang hakim demam sikit..tapi kami gagahkan jugak untuk datang ke kelas. Malam tu kami bergerak dari rumah lepas marghib..sampai di kelas pun dah pukul 10.30 tetapi kami tidak ketinggalan sebab CDM salleha ada membuat record speaker supaya kami tak terlepas.

Bila Otai CDM berbicara di depan, Hanis pulak menyibukkan diri
Habis saje kelas dalam 12.30, sesi bergambar bersama team TLC..
Perkongsian pengalaman bersama otai otai CDM yang penuh dengan aura positif..memang patut kita datang kelas untuk dapatkan aura positif tu..
Bergambar dengan CDM salha mohd zain..teruja sangat2.

Bersama Team Dolomite, under CDM Azlan Deraman

Bersama CDM Salha, CDM Al-Faath & CDM Salleha

Terkesima bila CDM Ramzi share pengalaman jual PB

Kami check in je hotel sebelah..senang esok untuk urusan dana..yang penting mentor sentiasa berada di sisi tau ketika urusan dana berjalan..itu yang membuatkan yani makin yakin dengan pergerakan TLC.



Cabaran dan dugaan ketika proses pengeluaran dana yani tak terlepas untuk itu..bila check dalam akaun, dana belum ready rupanya..kalut sangat situasi ketika itu..cepat2 call dan hubungi panel bank tersebut yang berada di ipoh..
Doa tak putus2 dalam hati agar semuanya dipermudahkan..ketika itu dah tengahari..bank akan close 4.30pm dan kami perlu berkejar ke stokis untuk punch stok premium beautiful..

Kami tenangkan hati dan pergi makan tengahari dulu di klang & solat mohon permudahkan urusan..alhamdulillah selesai solat, pihak bank mengubungi maklumkan dana sudah ready..

Kami terus pergi ke bank yang berdekatan untuk urusan seterusnya..dugaan ada lagi dengan keadaan jalan yang sesak untuk menuju ke bank..

Yani ketika itu tak pikir panjang dan terus turun dari kereta untuk berjalan kaki sambil menkendong hanis untuk sampai ke pintu bank sebelum tutup..

Alhamdulillah..Allah permudahkan urusan hambanya yang bersungguh sungguh..selesai urusan, kami terus menuju ke stokis klang untuk urusan punch stok..

Urusan Dana di Klang Bank Rakyat

Urusan kami selesai dalam pukul 6.30 ketika itu..sempat punch saje sebab stok dah habis..Ya Allah..rupanya laku keras produk2 superbrand ni..memang tak salah lagi yani pilih biznes ini untuk menjana ekonomi keluarga & melangsaikan hutang2 keliling serta target simpanan 1 juta..in shaa Allah.


Malam tu kami check in di hotel blue wave tanpa dirancang..malam tu sekali lagi mentor yani datang untuk personal coaching apa next action yang kami patut buat..

Bersama Mentor Kesayangan aka CDM Salleha

Walaupun premium beautiful masih tiada set in hand...tak apa..kami boleh proceed untuk buat ukuran dulu kepada client..kata mentor CDM Sal.

Memang tak rugi buat biznes macam ni sebab belum sempat kita nak tengelam..mentor awal2 lagi menghulurkan tangan membantu kita.

Happy sangat..anak2 sentiasa ada bersama kita walaupun kita lakukan biznes ini..tak perlu nak tinggalkan anak2..work for happy life.

Muka anak2 keletihan tapi happy je sebenarnya

Ni gambar anak-anak lepas kena marah..bukan ape..kejiranan hotel ni terlalu bagus sehingga reception call bilik kami suruh senyap....hahaha...nampak kan bila sel2 otak berhubung antara Triple H & Triple D..confirm gamat bilik kami..


Terima kasih CDM salleha roslan & Abg Halmie..sangat2 membantu mengalahkan adik beradim sendiri..dan memang dalam biznes ini, keakraban makin terselah antara kami dan anak2 happy sangat2..

Sesiapa yang nak cari Premium Beautiful atau lain produk boleh sangat whatapp / msg je kami ye;

Yanie 013-2293422

Hafieez 013-2294722

FB: Noharyani Hafieez

IG: YanieHafieez










No comments:

Post a Comment