Sunday 10 April 2016

Semua Perkara Perlukan D.U.I.T??

Assalamualaikum
Hi Beautiful Readers ;)

Ye memang benar wang bukan lah segala-galanye
Tapi zaman sekarang ni segala nye memerlukan wang.
Setuju tak?

Meh sini hangpa baca entry chek ni.

Dengan kenaikan harga barang, petrol, tol, kos pendidikan anak dll terfikir tak kita? Ada ke  masa akan datang kita still kekal selesa dengan keadaan hidup kita sekarang? Selesa ke kita dengan pendapatan kita sekarang? Selesa ke kita dengan pekerjaan kita yang tak tentu masa sekarang? Selesa ke kita dengan menjadi suri rumah yang hanya mengharapkan rezeki dari pasangan kita je? Selesa ke kita bila keinginan kita untuk beli ape yang kita suka terhalang disebabkan masalah duit yg just ade pun bajet2 je? Selesa ke kita bila wang jadi punca perpisahan?

Korg mesti tau kan antara punca kerap berlaku penceraian di Dunia ni adalah disebabkan masalah keWANGan???

Jadi siapa kata wang bukan lah segala galanya?

Siapa kate tak banyak wang pun boleh je shopping kat sungei wang?
Mmg la boleh…tapi confirm hampir semua dari kita kalau bershopping biasa nye akan gunekan kad “berantu” tu punye kan?

Mcm mane sy tau?
Huhuuu…Mcm mane boleh x tau pulak sbb diri sndri dah biasa buat sebelum ni.ngehehheh.
Mmg seronok ade credit card. bebas berbelanja apa yang kita nak. Tapi seronok tu hanye sementara je. Lepas tu smpai statement fengsan la nak membayar. Normally yg mampu kita bayar pun minimum amount je. Nak tunggu bayar penuh tunggu bonus la nampak gaya nye. Tu pun dah dapat bonus tak tentu lagi nak buat full payment ke tak.

Actually entry ni bukan la tujuan mengondem sesiapa pun. Ia nye lebih pada pengalaman sendiri dan orang sekeliling yg dikenali. Tapi sekadar nak buka minda kita je yang zaman la ni wang mmg sangat diperlukan. Everything needs money okay ;)

Cuba tengok contoh calculation kat bawah ni. Ni hanya anggaran sebulan perbelanjaan biasa bagi isi rumah sederhana je la ye :

Rumah sewa/beli                     RM 800.00
Kereta                                     RM 600.00
Petrol / Tol / Parking               RM 700.00
Babysitter                               RM 300.00 (sorang)
Belanja Dapur                         RM 300.00
Bil Api Air Astro Internet         RM 350.00
Card Credit                             RM 500.00
Susu / Pampers                        RM 450.00 (Sorang)
Perubatan                               RM 100.00
Sekolah anak                          RM 350.00 (Sorang)

Total                                    RM 4,450.00

Campur gaji suami isteri bekerja  RM 6,000.00

Balance tinggal la RM 1,550.00

Tu kalau suami isteri bekerja. Kalau suami sorang2 je yang kerja x ke negetifjadi nye???
Tu pun kalau gaji korang laki bini sorang 3,000.00 sebulan.

Buat nye kalau sorang RM 2,000 je sebulan macam mana??? Confirm ada bayaran yg disenaraikan di atas jadi tunggakan punye. Kat atas tu belum calculate lagi utk personal loan, belanja makan kat tempat kerja, belanja beli mainan anak, baju anak, baju kita, bedak muka, lipstick, mascara kita, duit blanje mak ayah, duit PTPTN MARA, courts mammoths, insurance bagai lah. Ha klw campur semua skali ni mau confirm NEGETIF..!!!

Tengah bulan nganga. Nak g makan angin pun x lalu sbb duit x penuh poket. X kan tiap kali nak bawa anak2 n family makan angin nak buat loan kot..x pun x kan la asik nak guna credit card je tiap kali g melancong sane sini???

Maka, dengan penerangan ni terbuktilah yang kita sebenarnye TIDAK berada di comfort zone. Kita masih lagi TIDAK berada dalam keadaan yang selesa. Terbuktilah bahawa hidup ni memang segalanye memerlukan wang. Kita manusia biasa yang punye keinginan, punye kehendak yang berbeza. Kalau boleh jangan lah kita aje yang selesa. Apa kata kita bagi sekali mak ayah adik bradik sedara mara dan masyarakat yang memerlukan juga selesa. Lagi berkat hidup.

So jom amik peluang berniaga untuk generate income starting fromRM4,500.00 sebulan. Nak buat partime boleh nak buat fulltime lagi bagus insya’Allah income sure cecah 5 figures punye. Pas ni tak yah dah shoppong dok pakai credit card. Kita tukar credit jadi debit card pulak. Buat saving dari sekarang. Dengan peluang business yang simple, mudah dan jelas ni sure korang boleh capai impian korang. Dalam business ni masa yang diperlukan untuk berjaya hanya la 7 bulan ke 2 Tahun je asalkan korang FOLLOW THE LEADER ikut laluan yang dah dilorongkan dan Doa.Usaha.Ikhtiar.Tawakal.Ramai yg dah buktikan diorg dah berjaya dalam bisness pb ni. Jadi kenapa still ada yang ragu ragu, takut itu, takut ini n just buat kajian tentang mereka yang Gagal? Cuba arahkan fikiran dan minda korang pada mereka yang dah berjaya. Jangan hanya suke menilai sesuatu tu dengan sudut negetif je.

                 Ingat…!!!!

 orang Gagal ada sebab nye dan org Berjaya ada cara nye.  Untuk berjaya jangan sesekali fikirkan kegagalan. Setting minda korg kearah kejayaan insya’allah pasti korang akan lebih kaya dan berjaya.

nak tau details about premium beautiful atau nak tau details tentang bisness premium beautiful? 


Free consultation

Yanie 013-2293422

FB : Noharyani Hafieez



IG: YanieHafieez

No comments:

Post a Comment